تمدید طرحی که با گذشت پنج سال یک بند آن اجرا نشده است، منوط به ارائه گزارش عملکرد در صحن است

عضو شورای شهر تهران درخصوص تمدید طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه نظام‌نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شهرداری تهران» گفت: با گذشت پنج سال حتی یک بند از این طرح اجرا نشده و مطابق متن مصوبه تمدید آن منوط به دریافت گزارش عملکرد در صحن شورای شهر است.
بهاره آروین در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در مخالفت با تمدید طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه نظام‌نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شهرداری تهران» گفت: همانگونه که آقایان سالاری و حق‌شناس هم اذعان داشتند، تمدید این مصوبه منوط به ارائه گزارش عملکرد است. با توجه به متن مصوبه، فکر نمی‌کنم صحن بدون دریافت گزارش عملکرد بتواند رای به تمدید مصوبه دهد. درست است که کمیسیون گزارش را دریافت کرده است اما این گزارش می‌بایست در صحن ارائه می‌شد.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: لابد دلیلی داشته که اعضای شورای چهارم در زمان تصویب این طرح رای به تمدید آن پس از گذشت پنج سال داده‌اند؛ چراکه به جای آن می‌توانستند درخواست کنند گزارش عملکرد آن سه ماه یک بار ارائه شود.
وی افزود: باید دید آیا عدم اجرای این مصوبه ناشی از سهل‌انگاری شهرداری بوده یا در مورد مصوبه مشکلی وجود دارد.
آروین تاکید کرد: حتی اگر مصوبه خیلی خوب باشد اما قابلیت اجرا نداشته باشد و پس از گذشت پنج سال یک بند آن اجرا نشده باشد تمدید آن چه سودی دارد؟ خواهشم این است که گزارش عملکرد منطبق بر متن مصوبه در صحن شورا ارائه شود و براساس آن درخصوص تمدید یا عدم تمدید طرح تصمیم‌گیری کنیم.
تمدید این طرح با ۱۴ موافق به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *