شفافیت معاملات ملکی و تهاترها در شهرداری تهران

صدوپانزدهمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدنادر محمدزاده مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات، محمدرضا زارعلی مدیرکل امور مالی و اموال و محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت مجازی تشکیل شد.
‌‌در این جلسه مصوب شد اداره کل حقوقی در نسخه آزمایشی وبسایت شفاف ایرادات و نواقص اطلاعات معاملات ملکی را احصا کرده و با ارسال آن‌ها به واحد حقوقی و قراردادهای مناطق، اصلاح ایرادات را ظرف حداکثر دو هفته پیگیری کند.
‌‌همچنین مقرر شد سازمان املاک و مستغلات در نسخه آزمایشی وبسایت شفاف ایرادات و نواقص اطلاعات معاملات خرید و فروش را احصا و برای ادارات املاک مناطق ارسال کند؛ به گونه‌ای که ایرادات حداکثر ظرف دو هفته برطرف شوند.
‌‌درخصوص آن دسته از فیلدهای اطلاعاتی نیز که هنوز در سامانه معاملات به طور کامل ثبت نشده و روی نسخه آزمایشی وبسایت شفاف قرار نگرفته‌اند، مقرر شد اداره کل مالی و اموال حداکثر ظرف مدت یک هفته با ارسال نامه رسمی به سازمان فاوا اجباری شدن ثبت این اطلاعات را در سامانه‌ جامع معاملات درخواست کند؛ به گونه‌ای که تکمیل فیلدهای اطلاعاتی مربوط به اجاره اجباری بوده و فیلدهای مربوط به خرید و فروش که در سامانه املاک ثبت می‌شود، به‌صورت سیستمی به سامانه معاملات فرستاده شود.
‌‌به‌علاوه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات موظف شد با انجام اقدامات لازم اتصال دو سامانه جامع معاملات و املاک را برقرار کند؛ به گونه‌ای که آن دسته از اطلاعات مربوط به خرید و فروش ملک که از ابتدای سال ۹۸ در سامانه جامع املاک ثبت شده است، به‌صورت سیستمی و اتوماتیک به سامانه معاملات فرستاده شود.
‌‌علاوه بر این مقرر شد با تشکیل کارگروهی برای احصای گردش کار نهایی کلیه معاملات ملکی اعم از هزینه‌ای و درآمدی، ارسال گردش معاملات ملکی به سازمان فاوا و پیاده‌سازی آن در سامانه معاملات پیگیری شود؛ به گونه‌ای که از ابتدای دی ماه ۹۹ امکان ثبت با گردش کلیه معاملات ملکی در سامانه معاملات فراهم شده باشد.
‌‌در این جلسه موضوع ثبت و انتشار تهاترها نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد اطلاعات قراردادهایی که درواقع تهاتر با ملک یا تهاتر با قدرالسهم پروژه‌های مشارکتی هستند، پس از مرحله عقد قرارداد در بخش معاملات ملکی وبسایت شفاف منتشر شود.
‌‌همچنین اداره کل حقوقی موظف شد نواقص اطلاعات تهاترهایی را که هم‌اکنون روی وبسایت شفاف قرار گرفته‌اند احصا کرده و برای اداره کل مالی و اموال و سازمان فاوا ارسال کند تا این ایرادات حداکثر تا پایان آذر ۹۹ برطرف شده باشد.

فایل PDF نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *