پیگیری شفافیت و هوشمندسازی حوزه شهرسازی (دستور جلسه)

شصت‌وششمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند شنبه ۹۸/۱/۲۴ به ریاست دکتر بهاره آروین و با حضور جناب آقای گلپایگانی، معاون محترم معماری و شهرسازی و جناب آقای فرجود، مدیرعامل محترم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

*

در بخش اول جلسه، گزارش معاونت معماری و شهرسازی از اقدامات صورت‌گرفته درخصوص ارائه تمام‌الکترونیکی خدمات شهرسازی به شهروندان دریافت خواهد شد.

منظور از ارائه تمام‌الکترونیکی خدمات شهرسازی آن است که شهروند بتواند شخصا، بدون مراجعه به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیکی و صرفا از طریق وبسایت شهرداری تهران تمامی خدمات حوزه شهرسازی و معماری مانند صدور پروانه، پایان کار، استعلام‌ها و دیگر گواهی‌های مرتبط به آن را دریافت کند.

دراین‌رابطه، از معاونت معماری و شهرسازی خواسته شده است تا ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت‌گرفته برای اجرای مصوبات جلسه پیشین کمیته شفافیت، برنامه زمان‌بندی معاونت معماری و شهرسازی درخصوص تمام‌الکترونیکی کردن فرآیند صدور پروانه و پایان کار را به کمیته شفافیت ارائه کند.

*

پیگیری حسن اجرای مصوبه «الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی» (+) موضوع بخش دیگری از این جلسه است.

تابدین‌جا انتشار عمومی اطلاعات تمام پرونده‌هایی که در سال ۹۷ درخواست تشکیل پرونده داده و پروانه ساخت‌وساز برای آن‌ها صادر شده است، در جهت اجرای تکلیف ماده یک مصوبه مذکور محقق شده است.

در جلسه شنبه ۹۸/۱/۲۴ اقدامات و برنامه‌های معاونت معماری و شهرسازی برای اجرای مواد دیگر این مصوبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

*

در بخش دیگری از این جلسه، به اقدامات معاونت معماری و شهرسازی درخصوص اجرای ماده هفتم مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران»  (+) پرداخته خواهد شد.

ماده هفتم مصوبه مذکور، کارکنان شهرداری تهران و واحدهای تابعه را تا زمانی که رابطه استخدامی آن‌ها با شهرداری و واحدهای تابعه پابرجاست، از استفاده از صلاحیت‌های مندرج در پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان خود منع کرده است.

در تبصره این ماده از مصوبه، شهرداری مکلف به انتشار فهرست کارکنان دارای پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر تهران و اعمال فهرست کارکنان شهرداری تهران و واحدهای تابعه دارای پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر تهران به‌عنوان لیست ممنوعه در سامانه شهرسازی شده است.

*

پیگیری درخواست مطرح‌شده در نامه رئیس کمیته شفافیت به شهردار محترم (+) مبنی‌بر انتشار عمومی اطلاعات مربوط به پرونده‌های صادره براساس مصوبه برج‌باغ موضوع بخش آخر جلسه است و از معاونت معماری و شهرسازی خواسته شده است تا برنامه خود برای اجرای آن را به کمیته شفافیت ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *