لزوم توجه به پیاده‌محوری در بودجه ۱۴۰۰

بهاره آروین با اشاره به اینکه در الزامات تدوین بودجه ۱۴۰۰ به نظر می‌رسد انسان‌ها در شهر دیده نمی‌شوند، بر لزوم توجه به پیاده‌محوری در این طرح تاکید کرد.
بهاره آروین در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه ۱۴۰۰ در موافقت با پیشنهاد شهربانو امانی مبنی بر اضافه کردن بند «مناسب‌سازی و توسعه مسیرها و تسهیلات مُد پیاده» به اولویت‌های حمل و نقل و ترافیک در مصوبه گفت: نکته خانم امانی بسیار مهم است. اگر در کل مصوبه یک جا بحث پیاده‌محوری را نداشته باشیم، الزامات تدوین بودجه با آنچه که در این چهار سال در شورای پنجم پیگیری کرده‌ایم سازگار نخواهد بود.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد که ما در بودجه ۱۴۰۰ هیچ‌کجا انسان‌ها را در شهر نمی‌بینیم؛ این در حالی است که شورای پنجم همواره بر پیاده‌محوری تاکید داشته است. پیاده‌محوری یعنی ما بتوانیم در شهر راه برویم اما متاسفانه به اندازه کافی به حقوق پیاده‌ها توجهی نمی‌شود.
آروین با اشاره به اینکه در طرح هر ماموریت دارای سه محور است، اظهار داشت: برای اینکه این فرمت به هم نخورد بهتر است دو بند اول ماموریت‌های حمل و نقل و ترافیک باهم تلفیق شوند؛ چراکه هردو این بندها ناظر به توسعه و نگهداشت ناوگان حمل و نقل عمومی هستند. درعوض پیاده‌محوری می‌تواند در بند دو مورد تاکید قرار گیرد.
درنهایت پیشنهاد امانی با ۱۹ موافق به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *