مردم شریف تهران

دو سال قبل که با رای شما به شورای شهر تهران راه پیدا کردم، آرزوهای بزرگی داشتم که بتوانم برای زندگی بهتر شما تلاش می‌کنم. اما هر روز که می‌گذرد، ناامیدتر می‌شوم از اینکه بتوان در ساختار موجود قدمی برای کاهش رنج شهروندان برداشت. بر این باور بودم و هستم که شفاف بودن و شفاف عمل کردن، یکی از اصلی‌ترین راههای کاهش فساد است. اما دریغ که امروز در ساختاری غرق در فساد سیستماتیک، با منظره‌ای تکان‌دهنده از دروغ و پنهان‌کاری و مسئولیت‌ناپذیری روبه‌رو شده‌ایم که با ساز و کار موجود، هیچ امیدی به اصلاحش نداریم.

به سهم خودم شرمنده شما هستم که می‌بینم نمی‌توانم برای بهبود روز و حال جمعی‌مان کاری از پیش ببرم. امیدوارم مسئولان امر، محض رضای خدا، یک بار هم که شده مسئولانه رفتار کنند و تصمیمی شجاعانه برای خروج کشور از چرخه‌ی بی‌پایان دروغ و فساد و ناکارآمدی بگیرند. شاید یک تصمیم تاریخی خودخواسته برای تغییرات بنیادی، مصداق چنین رفتار مسئولانه‌ای باشد.

هنوز نمی‌دانم که استعفای شخصی، آیا می‌تواند به نتیجه‌ای منجر شود یا لااقل به معنای اقدام مسئولانه از موضع منتخب مردم تلقی شود یا خیر. هنوز باید فکر کنم، ولی اگر به چنین نتیجه‌ای رسیدم، پیشاپیش عذرخواه مردم این شهر غم‌زده خواهم بود.

5 پاسخ به “مردم شریف تهران”

  1. خانم آروین عزیز درود و ارادت خدمت حضرتعالی
    رفتار شما در مبارزه با دروغ و فساد تحسین برانگیز است.اتفاقی که می توانست نیفتد و عافیت را بر کنش فعالانه شما ترجیح دهد.همیشه ایام سلامت و پایدار باشید.
    امیر از رشت…

  2. اصلاحات روندی تدریجی است. گاهی خسته کننده و فرسایشی هم می شود. اما می شود.
    اولا خدا قوت.
    ثانیا به قول آقا مرتضی آوینی: تنها کسانی در این مسیر تا آخر خط با ما خواهند ماند که طعم تلخ استضعاف و فقر را چشیده باشند. جناب حافظ هم می فرمایند: ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست * عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد

    اقداماتی که تا اینجا انجام داده اید را از دور دیده و شنیده ام. در مقایسه با گذشته قبل از شما، بسیار خوب و دارای نتایج ارزنده بوده است. با همین فرمان ادامه بدهید. ناامیدی هم در کار برای کشور، به ویژه اگر ایران باشد، معنا ندارد. گاهی خستگی و ناامیدی با هم خلط می شود.
    هر وقت خسته شدید (یا به قولی ناامید) چند روزی سفر بروید، بسیار کارساز است.

    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *