انتشار عمومی پژوهش‌های شهرداری تهران

امروز، ۲۶ مردادماه، طی مراسمی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، از دسترسی عمومی به پژوهش‌های انجام‌شده در شهرداری تهران روی وبسایت شفاف رونمایی شد.

با تلاش‌های همکارانم در شورای شهر و شهرداری تهران، از این پس، گزارش کامل کلیه پژوهش‌های انجام‌شده در شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی-فرهنگی، حمل‌ونقل و ترافیک، معماری و شهرسازی و نیز پیوست‌های مطالعاتی پروژه‌های عمرانی انجام‌شده در شهر روی وبسایت شفاف در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

انتشار عمومی و سیستماتیک پژوهش‌های انجام‌شده در نهادهای عمومی و سازمان‌های دولتی، نه فقط با فراهم کردن جریان آزاد نقد و ارزیابی، در میان‌مدت به ارتقای کیفیت این پژوهش‌‌ها می‌انجامد، بلکه از تکرار پژوهش‌های مشابه در واحدهای مختلف سازمانی نیز می‌کاهد.

انتشار عمومی پژوهش‌ها همچنین با فراهم کردن دسترسی متخصصان آکادمیک به پژوهش‌هایی که با داده‌های درون‌سازمانی انجام شده‌اند، پتانسیل مشارکت این متخصصان در ارائه پیشنهادهای موثر سیاست‌گذارانه‌ و معطوف به اصلاح فرآیندها را افزایش می‌دهد. به عبارتی، انتشار عمومی پژوهش‌ها موجب کاهش شکاف نهاد دانشگاه و نهاد سیاست‌گذار می‌شود.

همچنین به منظور افزایش انباشت دانش در پایگاه‌های داده‌ای با هدف پرهیز از انجام پژوهش‌های تکراری و نیز جلوگیری از رخداد تقلب‌های علمی، ضروری است سامانه‌‌های ثبت پژوهش‌ها در شهرداری به دیگر سامانه‌های ثبت و آرشیو پژوهش‌ها در کشور مانند «ایرانداک» به صورت سیستمی متصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *