انتشار اطلاعات کامل دریافت‌کنندگان طرح ترافیک در انتظار دستورالعمل

بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری برای اولین بار در ایران گام‌هایی برای شفافیت برداشته شد که شهرداری تهران را پیشگام کرده است، اظهار کرد: بسیاری از موارد از جمله اطلاعات قرارداد‌ها بر روی وب سایت شفافیت منتشر شد و شهرداری‌های سایر شهر‌ها هم از این عملکرد شهرداری تهران الگوبرداری کردند و اطلاعات قرارداد‌های خود را بر روی سایت در دسترس عموم قرار دادند.
وی افزود: امیدواریم پیشگامی شهرداری تهران در انتشار حقوق مدیران نیز الگوی دیگر شهر‌ها و البته دولت قرار گیرد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران برای انتشار میزان دریافتی و مزایایی که مدیران شهرداری در طول سال دریافت می‌کنند، تصریح کرد: در دستور کار داریم تا متوسط مزایای غیرمستمر برای یک سال مدیران محاسبه شود و در کنار حقوق پایه بر روی وب سایت شفاف منتشر شود.
آروین گفت: میزان اطلاعات انتشار یافته را به لحاظ کیفیت و کمیت ارتقا خواهیم داد و همان‌طور که جزئیات اطلاعات قرارداد‌ها بر روی وب سایت شفافیت بارگذاری شده و شهروندان می‌توانند مبلغ قرارداد‌ها را با میزان کاری که انجام خواهد شد، مطابقت دهند و در حوزه‌های دیگر هم این ارتقای کمیت و کیفیت اطلاعات انجام خواهد شد.
رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه اطلاعات شهرسازی گام اول برداشته شده است، تصریح کرد: اطلاعات پرونده‌هایی که از ابتدای سال ۹۷ تشکیل و برایشان پروانه ساخت و ساز صادر شده است، روی نقشه اطلاعات مکانی شهرداری تهران از طریق حساب شهروندی تهران من در دسترس است که به تدریج آیتم‌هایی به این اطلاعات افزوده خواهد شد.
آروین در پاسخ به سوالی در خصوص منتشر نشدن اطلاعات کامل دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاران در سال ۹۷ گفت: ابهاماتی در مورد طرح ترافیک خبرنگاران در دستورالعمل وجود داشت، زیرا معلوم نبود توزیع آن بر اساس چه قاعده‌ای است. به عنوان مثال مشخص نشده بود که توزیع طرح ترافیک باید بر اساس فرد یا رسانه صورت گیرد.
وی افزود: طی صحبت‌هایی که با اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل داشتیم مقرر شد تا این موضوع در دستورالعمل این مصوبه، شفاف‌سازی شود که قاعده توزیع چگونه است تا بر اساس آن اسامی منتشر شود.
رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت:، چون استناد معاون حمل و نقل و ترافیک این است که توزیع طرح ترافیک بر مبنای رسانه انجام نشده است، باید منتظر باشیم تا مشخص شود دستورالعمل انتشار اسامی دریافت‌کنندگان طرح ترافیک در سال ۹۸، انتشار چه اطلاعاتی را تکلیف می‌کند.
آروین ابراز امیدواری کرد سال بعد ابهامی در این زمینه وجود نداشته باشد و اطلاعات به صورت کامل و بنابر استاندارد‌های شفافیت منتشر شود.

این گفت‌وگو در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *