شفافیت در انتصابات شهرداری تهران

در چهاردهمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند که روز شنبه ۳۰ دی ماه برگزار می شود، «نسخه آزمایشی وبسایت انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران» و « چگونگی انتشار عمومی اطلاعات حوزه منابع انسانی از جمله انتصابات انجام شده در دوره جدید مدیریت شهری» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

? در بخش اول جلسه، نسخه آزمایشی وبسایت انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مهم‌ترین مشکلات و نقص‌های این سایت که در بررسی‌های کارشناسی کمیته شفافیت شناسایی شده و در جلسه قبل کمیته (۹۶/۱۰/۲۴) مورد جمع‌بندی نهایی قرار گرفته بود، به مسئولین ذیربط اعلام شده تا هرچه سریع‌تر، نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد یکی از مشکلات داده‌های موجود در نسخه آزمایشی، عدم پوشش همه قراردادهای بالای یک میلیارد تومان منعقد شده در بازه زمانی تعیین شده (از شهریورماه ۱۳۹۶ تاکنون) است که علت آن نیز عدم ثبت اطلاعات قراردادها در بسیاری از واحدهای تابعه شهرداری تهران در سامانه قراردادها و بالتبع در وبسایت انتشار عمومی اطلاعات قراردادها است. در بخش اول جلسه روز شنبه، الزام سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری به ثبت اطلاعات قراردادهای‌شان در سامانه قراردادها با حضور مسئولین سازمان فناوری اطلاعات، مدیرکل امور مالی و مدیر کل بودجه شهرداری تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

?در بخش دوم جلسه چگونگی انتشار عمومی اطلاعات حوزه منابع انسانی از جمله انتصابات انجام شده در دوره جدید مدیریت شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بررسی‌های اولیه کمیته شفافیت نشان می‌دهد که در این حوزه نیز، یکی از مشکلات، عدم ثبت اطلاعات حوزه منابع انسانی واحدهای تابعه شهرداری تهران در سامانه‌های ذیربط است. بر این مبنا، الزام سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران به ثبت اطلاعات حوزه منابع انسانی در سامانه‌های ذیربط دستور دوم این جلسه است که با حضور مسئولین مربوطه در معاونت توسعه منابع انسانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *