وقتی از کمیته شفافیت حرف می‌زنیم

نمایندگی موثر جز با شبکه‌ای از کارشناسان خوش‌فکر و متعهد به پیگیری و انجام کارها میسر نمی‌شود و خدا را شاکرم که در چهار سال عضویت در شورای شهر تهران، از چنین شبکه‌ای بهره‌مند بودم.

حلقه‌ای از کارشناسان باهوش، دقیق، منظم، متعهد و متمرکز بر پیشبرد کارها در حوزه‌‌های مشخص که در کمیته شفافیت گرد هم جمع شده بودند و بدون چشم‌داشتی از نام و نشان و تنها با هدف افزایش خیر و منفعت عمومی، آن‌چه را در توان داشتند انجام دادند.

بنا بر جایگاه نمایندگی و پژواکی که این جایگاه به صدا می‌دهد، من در این چهار سال، گزارشگر این تلاش‌ها و دستاوردهای همراهش بودم اما بدون هیچ تعارف و اغراقی، هیچ‌کدام از دستاوردهای شفافیت در شهرداری تهران محقق نمی‌شد اگر این حلقه همکاران و کارشناسان متعهد و کاربلد در کمیته شفافیت وجود نمی‌داشت.

این فایل (+) مشخصات همکارانم در کمیته شفافیت شورای شهر تهران است که در این چهار سال، برخی‌شان بی‌اغراق از جان‌شان مایه گذاشتند تا رویه‌های غیرشفافی را تغییر دهند که برای سال‌ها در رگ‌وریشه شهرداری تهران رسوب کرده بود.

برای تک‌تک آن مواردی که در وبسایت شفاف شهرداری تهران در دسترس عموم قرار گرفته است، ده‌ها جلسه گذاشته شده است؛ جلساتی گاه پرتنش همراه با پیگیری‌هایی تمام‌نشدنی که مکرر به خشم و سرخوردگی‌ منتهی می‌شده است و… بالاخره این اطلاعات با همراهی برخی مدیران باورمند به شفافیت و همکاران و کارشناسانی همراه از بدنه شهرداری تهران منتشر شده است.

هرآن‌چه در حوزه شفافیت در شهرداری تهران انجام شده است مدیون تلاش‌ خستگی‌ناپذیر این آدم‌هاست. امیدوارم این تلاش و تجربه چهارساله دوستانم در کمیته شفافیت در موقعیت‌های مرتبط به‌کار گرفته شود و نهال تازه پا گرفته شفافیت روز به روز بیشتر ثمر دهد و به بار نشیند.

همکاران کمیته شفافیت و شهر هوشمند در شورای شهر پنجم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *