پیگیری ثبت و انتشار اطلاعات ایمنی ساختمان‌های شهر تهران

صدوسی‌وپنجمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۲۶ خرداد ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور نمایندگان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت مجازی تشکیل شد.

در این جلسه مقرر شد فایل اکسل اطلاعات ایمنی ۹ هزار و ۵۰۰ ساختمانی که از طرف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به سازمان فاوا ارسال شده است، به کمیته شفافیت و شهر هوشمند نیز ارسال شود تا سناریوهای انتشار اطلاعات ایمنی ساختمان‌ها دقیق‌تر شود.

به‌علاوه سازمان فاوا موظف شد امکان ثبت اطلاعات ایمنی ساختمان‌ها را تا نیمه تیر ماه ۱۴۰۰ در بانک اطلاعاتی سامانه پلاک ایمن برای هر کد شناسایی ملک فراهم کند.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیز موظف شد حداکثر تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ اطلاعات ایمنی ۴ هزار ساختمان را به سازمان فاوا ارسال کند و تا انتهای سال، اطلاعات کلیه ۳۳ هزار ملک در سامانه پلاک ایمن ثبت شود.

همچنین مقرر شد این سازمان با ارسال بخشنامه‌ای اعلام کند که تکمیل فرم بازدید ساختمان‌های کم‌خطر و مسکونی از نیمه تیرماه ۱۴۰۰ صرفا به‌صورت سیستمی و در سامانه پلاک ایمن مجاز است و از این تاریخ هیچ فرمی نباید به‌صورت دستی تکمیل نشود.

علاوه بر این، مقرر شد تغییرات موردنیاز در سامانه نظام بازرسی حداکثر تا پایان تیرماه اعمال شود تا از این تاریخ فرم‌های بازدید از ساختمان‌های پرخطر نیز صرفا به صورت سیستمی تکمیل شود.

در پایان نیز راه‌اندازی بخش شهروندی و خوداظهاری سامانه پلاک ایمن حداکثر تا نیمه تیر ماه ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

عکس آرشیوی است.

فایل PDF نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *