پیگیری انجام تمام‌الکترونیکی معاملات در شهرداری تهران

صدوبیست‌ودومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۲۱ دی ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدرضا زارعلی، مدیرکل امور مالی و اموال و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی برگزار شد.

با توجه به اینکه علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های قبلی امضای الکترونیکی صورتجلسه مناقصات در مناطق شهرداری تهران هنوز انجام نشده است، در این جلسه مقرر شد علاوه بر رفع مشکلات ۶ مورد از مناطق در این زمینه، صورتجلسات مناقصات ۱۶ منطقه‌ای که مشکلاتشان حل شده است، تا پایان دی ماه به صورت الکترونیکی امضا شود و معاونت مالی و اقتصاد شهری فهرست مناقصات ۲۱ تا ۳۰ دی ماه مناطق را به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال کند.

در این جلسه توافق شد اداره کل حقوقی حداکثر ظرف مدت یک هفته فهرست مناطق منتخب برای انجام الکترونیکی مناقصات و دریافت و بازگشایی پاکت‌های الف و ب را به کمیته ارسال کند.

همچنین از آنجا که طی هفته گذشته یک مناقصه محدود آزمایشی در سازمان فاوا به صورت تمام‌الکترونیکی انجام شده است، مقرر شد این سازمان در آگهی مناقصه عمومی خود به برگزاری الکترونیکی آن اشاره کرده و تا هفته اول بهمن نیز مناقصه‌ای عمومی را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

علاوه بر این، با توجه به برنامه زمان‌بندی که سازمان فاوا برای بارگذاری فهارس‌بهای خدمات و فرمول‌های محاسبه در سامانه جامع معاملات به‌منظور الکترونیکی کردن صورت‌جلسات کمیسیون ماده ۱۳ در حوزه خدمات شهری ارائه کرده است، مقرر شد این برنامه حداکثر ظرف یک هفته با تغییر در اولویت فضای سبز و اعمال فرمول‌های آن به کمیته شفافیت ارسال و اجرا شود؛ به گونه‌ای که بارگذاری‌ها تا پایان بهمن ماه به اتمام برسد و صورتجلسات این حوزه به صورت الکترونیکی تهیه شود.

در این جلسه همچنین توافق شد ظرف دو هفته کارگروهی برای اجرای پروژه «امضای دیجیتال و احراز هویت کاربران و اصالت اسناد» تشکیل شود تا با بررسی مراحل و موانع تحقق این امر برنامه زمان‌بندی اجرای آن را تهیه و به کمیته ارسال کند.

به‌علاوه با توجه به راه‌اندازی میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مناطق و واحدهای تابعه در زمینه انجام الکترونیکی معاملات، مقرر شد میز خدمت پاسخگویی به پیمانکاران نیز ظرف دو هفته راه‌اندازی شود.

در این جلسه درخصوص انتشار گزارش‌های برخط درآمد و هزینه ماهانه نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد هردو داشبورد ظرف یک هفته با امکان انتخاب هر ماه به صورت مجزا روی وبسایت شفاف قرار گیرند. همچنین توافق شد داشبورد گزارش عملکرد بودجه نیز ظرف دو هفته در وبسایت شفاف منتشر شود.

فایل PDF نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *