پیگیری شفافیت و هوشمندسازی در حوزه شهرسازی

صدوهشتمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند یکشنبه ۶ مهر ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد معاونت معماری و شهرسازی (اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه)، کارگروهی با عنوان «ارتقای خدمات شهرسازی در سامانه “تهران من” با رویکرد شهروند سپاری» تشکیل دهد.

همچنین مقرر شد کارگروه یادشده، اصلاح حساب شهروندی «تهران من» را در دستورکار قرار دهد؛ به نحوی که شهروندان عادی با کمترین پیچیدگی بتوانند خدمات غیرحضوری شهرسازی را از طریق حساب خود دریافت کنند.

علاوه بر این، در این جلسه مصوب شد کارگروه یادشده حداکثر تا پایان مهر ماه ۹۹ امکان احراز هویت غیرحضوری مشابه سامانه سجام را برای حساب شهروندی “تهران من” فعال کند.

همچنین مقرر شد با پیگیری‌های کارگروه مزبور، انجام کلیه مراحل صدور مفاصا حساب حداکثر تا نیمه آبان‌ماه ۹۹ از طریق حساب شهروندی امکانپذیر شود و برای کلیه پرداخت‌های شهروندان از طریق حساب شهروندی نیز رسید صادر شود.

براساس مصوبات این جلسه، کارگروه «ارتقای خدمات شهرسازی در سامانه تهران من» موظف شد برنامه زمان‌بندی دقیق غیرحضوری شدن کلیه مراحل درخواست صدور پایان‌کار از تشکیل پرونده تا صدور پایان‌کار را نیز تهیه کند؛ به نحوی که کلیه این مراحل حداکثر تا دو ماه دیگر به صورت غیرحضوری انجام شود.

فایل PDF نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *