پیگیری ثبت و انتشار اطلاعات ایمنی ساختمان‌های شهر تهران

صدوبیست و یکمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند ۱۴ دی ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور مهدی داوری دولت‌آبادی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت مجازی تشکیل شد.

در این جلسه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی موظف شد درخصوص هزار ملکی که اطلاعاتشان را جمع‌آوری کرده بود، حداکثر ظرف یک هفته اطلاعات آخرین بازدید و اقدام قانونی را هم احصا و به سازمان فاوا ارسال کند.

همچنین مقرر شد این سازمان تا نیمه بهمن ماه اطلاعات چهار هزار ساختمان جدید را به‌منظور بارگذاری در سامانه اطلاعات مکانی به سازمان فاوا ارسال کند و ظرف یک هفته برنامه زمان‌بندی ماهانه خود را برای جمع‌آوری اطلاعات ایمنی ساختمان‌ها به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارائه کند؛ به گونه‌ای که مشخص باشد اطلاعات کلیه ۳۳ هزار ساختمان تا چه تاریخی در سامانه بارگذاری خواهد شد.

در بخش بعدی این جلسه نیز درخصوص راه‌اندازی سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود در شهر تهران تبادل نظر صورت گرفت و توافق شد طراحی بخشی از این سامانه با عنوان سامانه پلاک ایمن تا پایان دی ماه به پایان برسد.

به‌علاوه مقرر شد سامانه پلاک ایمن حداکثر تا پایان بهمن ماه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد و ایرادات احتمالی آن برطرف شود تا پس از آن برای ساختمان‌های غیرمسکونی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در بخش بعدی جلسه با توجه به وجوه مشترک سامانه پلاک ایمن و سامانه نظام بازرسی مقرر شد طراحی سامانه نظام بازرسی تا نیمه بهمن ماه به پایان برسد و به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این، مقرر شد سازمان آتش‌نشانی دستورالعمل‌های لازم برای دسته‌های ساختمانی مختلف را طراحی و به سازمان فاوا ارسال کند تا در زمان‌های مشخص، اقدامات موردنیاز مانند ارسال اخطار یا اطلاع‌رسانی به نهادهای مربوطه به صورت سیستمی و خودکار انجام شود.

سازمان فاوا نیز موظف شد حداکثر تا نیمه بهمن ماه برنامه زمان‌بندی خود را برای طراحی کلیه بخش‌های سامانه به کمیته شفافیت و شهر هوشمند ارسال کند.

عکس آرشیوی است.

فایل PDF نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *