راه‌اندازی صفحه واحد انتشار آگهی‌های معاملات شهرداری

بهاره آروین در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام راه‌اندازی درگاه واحد انتشار آگهی‌های معاملات شهرداری تهران با بیان اینکه پیش از این دریافت اسناد مناقصه و مزایده به صورت دستی و غیرسیستمی انجام می‌شد، گفت: به همین دلیل متاسفانه دیده شده که در برخی موارد از ارائه اسناد مناقصه یا مزایده به متقاضیان خودداری می‌شد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: به دلیل عدم دسترسی افراد به اسناد مناقصه و مزایده شاهد آن بودیم که میانگین تعداد شرکت کنندگان در مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری کم بود و حتی در مورادی مشاهده شده بود که بسیاری از معاملات مهم و بزرگ شهرداری به جای انتشار عمومی در نشریات مهم، در نشریات دسته چندم که تیراژ بالا ندارند منتشر می‌شد و به همین دلیل اساسا کسی از برگزاری مزایده یا مناقصه مطلع نمی‌شد.

آروین با بیان اینکه متاسفانه واگذاری مجموعه «بام‌لند» نیز بدین شیوه بوده بگونه‌ای که آگهی مزایده این مجموعه به‌عنوان یکی از مهمترین معاملات شهرداری تهران در سال‌های گذشته در یک هفته‌نامه دست چندمی منتشر شد، ‌ادامه داد: حالا با راه‌اندازی درگاه واحد انتشار آگهی‌های شهرداری تهران دو اتفاق مهم در حوزه شفاف‌سازی معاملات در شهرداری تهران رخ می‌دهد. در گام اول، همه افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت، فهرست تمامی آگهی‌های مزایده و مناقصه در شهرداری تهران را ببینند و درگام دوم متقاضیان می‌توانند، تمامی اسناد مناقصه و مزایده را به صورت الکترونیک از این درگاه دانلود کنند.

وی با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی درگاه واحد انتشار آگهی‌های معاملات، متقاضیان شرکت در مزایده‌ها و مناقصه‌های شهرداری تهران می‌توانند با مراجعه به وب سایت شفاف، علاوه بر اینکه از آگهی‌ها به صورت روزانه با خبر شوند، اسناد مزایده و مناقصه را نیز دریافت ‌کنند؛ افزود: با راه‌اندازی این درگاه، تبعیضی که در گذشته وجود داشت، رفع می‌شود و شاهد رقابتی‌تر شدن فضای مزایده‌ها و مناقصه‌ها در شهرداری خواهیم بود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر در مورد زمان راه‌اندازی تالار معاملات گفت: مقرر شد تمام الکترونیکی شدن فرایند انجام معاملات در شهرداری در اولویت قرار گیرد و بعد از آن اگر لازم بود نسبت به افتتاح فیزیکی تالاری برای انجام معاملات اقدام شود.

وی افزود: صفحه واحد انتشار آگهی‌های معاملات شهرداری شامل مزایده‌ها و مناقصه‌ها به عنوان گامی ابتدایی در تمام‌الکترونیکی کردن فرایند معاملات، آماده شده و به زودی روی وب سایت شفاف رونمایی خواهد شد.

این مصاحبه در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ توسط خبرگزاری ایسنا انتشار یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *