پیگیری اجرای قوانین و مصوبات (دستور جلسه)

تصویب طرح‌ها و لوایح تنها نیمی از راه تحقق تغییرات در وضع موجودند، پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات ضرورت تحقق این تغییراتند. از این‌رو، کمیته شفافیت، فردا شنبه ۹۸/۱۰/۸ در دو جلسه به‌هم پیوسته، پیگیری اجرای قوانین و مصوبات پیشین را در دستور کار قرار داده است.

۱. در بخش اول جلسه که با حضور جناب آقای گلپایگانی، معاونت محترم معماری و شهرسازی و جناب آقای فرجود، مدیرعامل محترم سازمان فاوا برگزار خواهد شد، برنامه واحدهای ذیربط برای اجرای مصوبه «الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات شهرسازی» (+) منطبق بر زمان‌بندی ذکر شده در مصوبه بررسی خواهد شد.

همچنین با توجه به هدف‌گذاری کمیته شفافیت برای تحقق تمام‌الکترونیکی شدن فرآیندهای ارایه خدمات حوزه شهرسازی و معماری در سال دوم فعالیت کمیته (نگاه کنید به baharvin.ir/?p=1463) در ادامه این بخش از جلسه، اقداماتی که تاکنون توسط شهرداری تهران در این خصوص صورت گرفته است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تمام‌الکترونیکی شدن فرآیندهای ارایه خدمات به معنای آن است که شهروند بتواند شخصا، بدون مراجعه به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک و صرفا از طریق وبسایت شهرداری تهران تمامی خدمات حوزه شهرسازی و معماری مانند صدور پروانه، پایان کار، استعلام‌ها و دیگر گواهی‌های مرتبط را به ان دریافت کند.

۲. در بخش دوم جلسه فردا که با حضور جناب آقای هاشمی، ریاست محترم شورای شهر، جناب آقای رسولی، خزانه‌دار محترم شورا، جناب آقای نگین‌تاجی، سرپرست محترم معاونت مالی و اقتصاد شهری و جناب آقای فرجود، مدیرعامل محترم سازمان فاوا برگزار خواهد شد، میزان اجرای مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری» (+) و اجرای کامل ماده ۷۱ قانون شهرداری مصوب سال ۱۳۳۴ در دستور کار خواهد بود.

در مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات» شهرداری تهران مکلف شده بود ظرف مدت شش ماه از ابلاغ مصوبه، نسبت به راه‌اندازی “سامانه جامع معاملات” اقدام کرده به گونه‌ای که کلیه معاملات شهرداری تهران و واحدهای تابعه اعم از خرید، مناقصه، مزایده، مشارکت، سرمایه‌گذاری، ترک‌ تشریفات و هرگونه توافق‌نامه و تفاهم‌نامه به صورت تمام‌الکترونیکی و برخط در این سامانه صورت پذیرد. با توجه به اتمام مهلت شش ماهه اجرای این بند از مصوبه، راه‌اندازی و به‌کارگیری سامانه جامع معاملات در شهرداری تهران مورد بررسی حاضران قرار خواهد گرفت.

در آخرین بخش از جلسه روز شنبه، اجرای کامل ماده ۷۱ قانون شهرداری مصوب سال ۱۳۳۴ مبنی انتشار عمومی و هر شش ماه یک‌بار صورت جامعی از درآمد و هزینه‌ شهرداری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. پیش از این، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند، در نامه‌ای به شهردار سابق، جناب آقای افشانی، انتشار عمومی جزئیات عملکرد ردیف‌های درآمد و هزینه بودجه شهرداری تهران را خواستار شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *