ایرادات نسخه آزمایشی وبسایت «اطلاع‌رسانی قراردادهای بالای یک میلیارد تومان» به مسئولان اعلام شد

? در بخش اول چهاردهمین جلسه کمیته «شفافیت و شهر هوشمند» که به ریاست خانم دکتر بهاره آروین و با حضور نمایندگانی از سازمان «فناوری اطلاعات» و معاونت «مالی و اقتصاد شهری» شهرداری تهران برگزار شد، نقص‌ها و مشکلات نسخه آزمایشی وبسایت اطلاع‌رسانی قراردادهای بالای یک میلیارد تومان به مسئولین مروبطه اعلام شد.

? در ادامه بررسی‌های جلسه قبل کمیته (۹۶/۱۰/۲۳) بر روی نسخه آزمایشی وبسایت «اطلاع‌رسانی قراردادهای بالای یک میلیارد تومان»، مهم‌ترین مشکلات و نقص‌های این وبسایت که در بررسی‌های کارشناسی کمیته شفافیت شناسایی شده بود، به مسئولین ذیربط اعلام شد تا هرچه سریع‌تر، نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

در این جلسه مقرر شد کارگروه راهبری سامانه قراردادها ذیل معاونت «مالی و اقتصاد شهری»، طی مدت حداکثر یک هفته درخواست کمیته شفافیت را در خصوص اعمال تغییرات در نسخه آزمایشی وبسایت «انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری» نهایی و به صورت کتبی به سازمان «فناوری اطلاعات» اعلام کند. این تغییرات به شرح ذیل است:

⬅️ جستجوی پیشرفته به قابلیتهای وبسایت افزوده شود به گونه‌ای که امکان جستجو بر روی تک تک آیتم‌ها به صورت جداگانه فراهم باشد.

⬅️ با توجه به اینکه مبلغ قرارداد‌ها بدون احتساب ارزش افزوده است پیغامی مبنی بر اطلاع‌رسانی موضوع ارزش افزوده برای هر قراردادی که مشمول آن می‌شود، اضافه شود تا ناهمخوانی مبلغ قرارداد و میزان اعتبار تخصیص داده شده مساله‌ساز نشود.

⬅️ با توجه به خالی بودن بسیاری از فیلدها در نسخه آزمایشی، پیشنهاد شد تکمیل همه اقلام اطلاعاتی که در وبسایت «انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری» اطلاع رسانی می‌شود در سامانه قراردادها اجباری شود به خصوص فیلد شرح خدمات در سامانه قراردادها که با تکمیل آن، مساله عدم امکان انتشار عمومی متن کامل قرارداد حل خواهد شد. همچنین، از آنجائیکه برخی از واحدها، درحال حاضر قراردادهای خود را پس از انعقاد و به صورت بدون گردش در سامانه ثبت می‌کنند همه اقلام اطلاعاتی وبسایت «انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری» در این حالت از ثبت اطلاعات نیز لحاظ و تکمیل آن‌ها به صورت اجباری باشد.

⬅️ شناسه اقتصادی و حقوقی شرکت برنده در وبسایت «انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری» اضافه شود.

⬅️ بند و زیربند مربوط به مجوز قانونی ترک تشریفات که در سامانه قراردادها ثبت شده است به وبسایت «انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری» اضافه شود.

⬅️ اطلاعات سامانه قراردادها به صورت خودکار و آن‌لاین، بدون هیچ‌گونه دخالت و دستکاری انسانی در وبسایت اطلاع‌رسانی بازخوانی شود؛ این درحالی است که اکنون اطلاعات وبسایت اطلاع‌رسانی به صورت خروجی آفلاین بارگذاری شده است که نیازمند اتخاذ راهکار و تغییر فوری است.

?همچنین در این جلسه مقرر شد با اداره کل امور مجامع و شوراهای سازمانها جلسه‌ای برگزار و راهکاری مناسب به منظور الزام شرکتها و سازمانهای تابعه شهرداری تهران جهت ثبت ضروری و به‌روز اطلاعات قراردادهای‌شان در سامانه قراردادها اندیشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *