✅با اعتماد و امید

پیروزی یکپارچه لیست امید در تهران، بیانگر اعتماد و امید شهروندان تهرانی است به جریان اصلاح‌طلبی برای تغییر و بهبود اوضاع. خوشحالم و سپاس‌گزار از این‌که من و طرح #شهرداری_تمام_شیشه_ای نیز در این لیست قرار گرفتیم و لایق این اعتماد دانسته شدیم. البته فکر می‌کنم اعتماد، پاسخی بیش از ابراز شادی و سپاس می‌خواهد. حداقلی‌ترین پاسخ به این اعتماد، ارائه گزارشی شفاف و دقیق از عملکردم در شورای شهر در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت است، گزارشی دقیق و شفاف از همه اقداماتی که در پیشبرد طرح شهرداری تمام شیشه‌ای انجام می‌دهم.

ایده کلی شهرداری تمام شیشه‌ای این بود: هر آن‌چه در دسترس اعضای شوراست، در دسترس همه شهروندان تهرانی باشد. ممکن است تحقق اقدامات عملی پیش‌بینی‌شده در ذیل این ایده کلی، زمان زیادی بگیرد اما تا آن زمان، دست‌کم من می‌توانم به‌عنوان یک عضو شورای شهر محقق‌کننده این ایده باشم بدین‌معنا که هر اطلاعاتی را که در دسترس من به‌عنوان عضو شورای شهر قرار گرفت و براساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قابل انتشار بود در اختیار همه شهروندان بگذارم.

اعتماد شهروندان سرمایه‌ی اصلی یک نماینده برای پیشبرد مطالبات عمومی است و رأی دلگرم‌کننده‌ی شهروندان تهرانی به طرح شهرداری تمام شیشه‌ای نشان داد که مطالبه شفافیت یک مطالبه عمومی است. در پیشبرد و تحقق این طرح علاوه بر جلب حمایت و اجماع دیگر اعضای لیست امید، بیش از هر چیز روی تیزبینی منتقدانی حساب باز کرده‌ام که قدم به قدم تلاش‌های مرا در پیشبرد این طرح زیر نظر بگیرند، اشتباه‌‌ها را گوشزد کنند و در صورت امکان، راهبردهای جایگزین ارائه کنند. تلاش برای تحقق طرح شهرداری تمام شیشه‌ای زمانی به بار خواهد نشست که افکار عمومی حساس و پرسشگر، شفافیت را در قدم به قدم این تلاش‌ها مطالبه کرده باشد.

با سپاس از اعتماد شما و به امید پاسخی درخور و شایسته به این اعتماد

بهاره آروین
۳۱ اردیبهشت ۹۶

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.