۷ نفری که امروز به آنها رای دادم

امروز چهارشنبه (۹۶/۴/۲۸) در جلسه اعضای منتخب شورای پنجم شهر تهران، در مرحله اول سه نفر را با هدف نشان دادن تنوع گزینه‌های مورد بررسی معرفی کردم. در معرفی این سه گزینه، غیر از گزینه اصلی‌ام برای شهرداری تهران، سعی کردم از تکرار گزینه‌های مشابه با دیگران پرهیز کنم به گونه‌ای که دامنه انتخاب اولیه به چند گزینه همگرا محدود نشود. این سه گزینه عبارت بودند از:

۱. محمدعلی نجفی
۲. معصومه ابتکار
۳. رضا ویسه

پس از بحث و گفت‌وگوی جمعی در مورد کاندیداها و اعلام انصراف یا ادامه حضور برخی کاندیداها در دولت مانند اقای آخوندی و خانم ابتکار که توسط برخی از اعضا بیان شد، از میان ۲۴ گزینه معرفی شده توسط ۲۱ نفر منتخب شورای پنجم شهر تهران، به ۷ نفری رای دادم که علاوه بر همگرا بودن برخی آرا در مورد آنها، دارای حداقل شرایط ضروری نیز بودند و البته سعی کردم حتما یک کاندیدای زن هم در میان این ۷ گزینه حضور داشته باشد. این ۷ نفر عبارت بودند از:

۱. محمدعلی نجفی
۲. وفا تابش
۳. سیدحسین مرعشی
۴. حبیب الله بی طرف
۵. پیروز حناچی
۶. الهه کولایی
۷. محمدعلی افشانی

البته رای‌گیری در مورد افراد به صورت مخفی انجام شده است و آشکار کردن آن تنها انتخاب شخصی اعضاست بدون اینکه الزامی برای این کار داشته باشند. آنچه در راستای افزایش شفافیت باید اتفاق می‌افتاد علنی برگزار شدن این جلسات بود که علی‌رغم طرح و پیشنهاد آن توسط تعدادی از اعضا، متاسفانه مورد تصویب قرار نگرفت.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.