پیگیری انجام تمام الکترونیکی معاملات در شهرداری تهران

صدوسی‌وسومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند نوزدهم خرداد ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدرضا زارعلی، مدیرکل امور مالی و اموال و نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی تشکیل شد.

در این جلسه مقرر شد به مناطق ۲۲گانه اعلام شود که از نیمه تیر ماه ۱۴۰۰ امضای الکترونیکی صورتجلسات انواع معاملات مبنا خواهد بود و اگر صورتجلسات به صورت الکترونیکی امضا نشوند، امضای فیزیکی نیز مبنا قرار نخواهد گرفت.

همچنین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات موظف شد حداکثر ظرف دو هفته مرکز یا شعبه صدور گواهی امضای دیجیتال مختص کارکنان شهرداری تهران را راه‌اندازی کند.

به‌علاوه مقرر شد پیش‌نویس دستورالعمل برگزاری الکترونیکی معاملات در شهرداری تهران حداکثر تا پایان تیر ماه تهیه و جهت بررسی به کارگروه سامانه جامع معاملات ارائه شود.

در بخش بعدی جلسه توافق شد تهیه گردش کار پیشنهادی برای تایید اسناد هزینه و پرداخت صورت وضعیت حداکثر ظرف دو هفته در دستورکار کارگروه سامانه جامع معاملات قرار گیرد.

معاونت خدمات شهری و محیط زیست و معاونت فنی و عمران نیز موظف شدند صورتجلساتی را که در سامانه جامع معاملات به صورت الکترونیکی تولید می‌شوند طی مکاتبات رسمی تایید کنند.

علاوه بر این، با توجه به تصمیمات کارگروه سامانه جامع معاملات مصوب شد برای حذف نسخه پیش‌نویس صورتجلسه کمیسیون ماده ۱۳، حذف کارتابل گردش امضای اعضای کمیسیون ماده ۱۳ و الزام به امضای صورتجلسه اصلی در زمان برگزاری این کمیسیون اقدامات لازم در سامانه جامع معاملات انجام و طی بخشنامه‌ای به مناطق ۲۲گانه ابلاغ شود.

در پایان جلسه نیز سازمان فاوا موظف شد علاوه بر انتشار گزارش‌های ماهانه درآمد و هزینه ۱۴۰۰ همانند گزارش‌های سال‌های ۹۷ تا ۹۹ روی وبسایت شفاف، داشبورد اطلاعات بودجه ۱۴۰۰ را نیز ایجاد و منتشر کند.

عکس آرشیوی است.

فایل PDF نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *