پیگیری انجام تمام‌الکترونیکی معاملات در شهرداری تهران

صدوبیست‌وچهارمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند پنجم بهمن ماه به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدرضا زارعلی، مدیرکل امور مالی و اموال و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به صورت مجازی تشکیل شد.

در این جلسه اداره کل حقوقی موظف شد با ارسال بخشنامه‌ای به مدیران حقوقی و قراردادهای مناطق شهرداری اعلام کند از این پس صورتجلسات معاملات شهرداری باید به صورت الکترونیکی امضا شوند.

همچنین این اداره کل موظف شد با ارسال بخشنامه‌ای به مناطق اعلام کند که از این پس باید در آگهی معاملات کلیه مناطق قید شود پیمانکاران می‌توانند علاوه بر تحویل فیزیکی اسناد معامله، این اسناد را به‌صورت الکترونیکی نیز بارگذاری کنند. این روند تا زمان اطمینان کامل از آمادگی برای برگزاری تمام‌الکترونیکی معاملات ادامه خواهد یافت.

در این جلسه مقرر شد طی دو هفته آینده حداقل پنج مناقصه در حوزه‌های متفاوت و در مناطق متفاوت شهرداری به صورت الکترونیکی برگزار شده و پاکت‌های الف و ب به‌صورت الکترونیکی دریافت و بازگشایی شوند.

با توجه به بارگذاری بخشی از فهارس‌بهای خدمات و فرمول‌های محاسبه برای الکترونیک شدن برخی از صورتجلسات حوزه خدمات شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست موظف شد مناطق پایلوت را انتخاب کند تا صحت اطلاعات بارگذاری‌شده در سامانه جامع معاملات، با همکاری اداره کل مالی و اموال، اداره کل حقوقی و سازمان فاوا در مناقصات امتحان شود.

به‌علاوه با توجه به تغییرات اخیر در فرمول‌های محاسبه فهارس‌بهای خدمات در حوزه فنی و عمرانی که منجر به تاخیر در امضای الکترونیکی مناقصات این حوزه شده است، مقرر شد برای پیشگیری از بروز موارد مشابه، با صدور بخشنامه‌ای به کلیه معاونت‌های شهرداری تهران اعلام شود که هر تغییری در فرمول‌های محاسبه که از ابتدا تا انتهای فرایند انعقاد قرارداد را دستخوش تغییر می‌کند، باید پیش از ابلاغ به واحدهای زیرمجموعه ابتدا با کارگروه سامانه جامع معاملات مطرح شده و هماهنگی‌های لازم برای اعمال تغییرات در سامانه جامع معاملات صورت گیرد.

در این جلسه مصوب شد برای پشتیبانی مناسب در مناطقی که صورتجلسات مناقصات آن‌ها برای نخستین بار به صورت الکترونیکی امضا می‌شوند یا پاکت‌ها به صورت الکترونیکی دریافت و بازگشایی می‌شوند، از سوی اداره کل مالی و اموال، اداره کل حقوقی و سازمان فاوا نماینده‌ای مطلع در جلسات مناقصات حضور یابد.

فایل PDF نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *