یکپارچگی و انسجام‌بخشی به فرایند انجام پژوهش‌ها (دستور جلسه)

هشتادو دومین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، شنبه ۹۸/۶/۲۳ به ریاست بهاره آروین و با حضور محمدحسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و سیروس علیدوستی، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در محل مرکز مطالعات برگزار خواهد شد و در این جلسه راهبردهای یکپارچگی و انسجام‌بخشی به فرایند انجام پژوهش‌ها در شهرداری تهران بررسی خواهد شد.

*

 انتشار عمومی پژوهش‌های شهرداری تهران، اواخر مردادماه سال جاری محقق شد (اینجا را نگاه کنید) و از این زمان، دسترسی عمومی به گزارش کامل پژوهش‌های انجام‌گرفته در شهرداری تهران از سال ۸۹ به بعد روی وبسایت شفاف فراهم شده است.

 هدف از انتشار عمومی پژوهش‌های شهرداری تهران آن بوده است که فراهم شدن جریان آزاد نقد و ارزیابی پژوهش‌ها، موجب ارتقای کیفیت آنان شود و پتانسیل مشارکت متخصصان آکادمیک در ارائه پیشنهادهای سیاست‌گذارانه نیز با فراهم شدن دسترسی ایشان به پژوهش‌هایی که با داده‌های درون‌سازمانی انجام شده‌اند، فعال شود.

 در ادامه اقدامات انجام‌گرفته در خصوص شفافیت‌بخشی و فراهم کردن دسترسی عمومی به پژوهش‌های شهرداری تهران، در جلسه شنبه ۹۸/۶/۲۳، راهبردهای یکپارچگی و انسجام‌بخشی به فرایند انجام پژوهش‌ها در شهرداری تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 در این رابطه، امضای تفاهم‌نامه بین مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با ایرانداک از مهم‌ترین موضوعاتی است که به منظور ثبت پژوهش‌های انجام‌شده در شهرداری تهران در ایران‌داک و با هدف جلوگیری از انجام پژوهش‌های تکراری به آن پرداخته خواهد شد.

همچنین موارد زیر نیز مورد پیگیری قرار خواهند گرفت:

– ایجاد درگاه واحد فراخوان پژوهش در شهرداری تهران
– همکاری با دیگر شهرداری‌های سطح کشور در خصوص انتشار پژوهش‌های کلیه شهرداری‌ها از طریق یک درگاه واحد
– ایجاد ماژول اتاف در سامانه پژوهشیار به منظور ثبت طرح‌های ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی در این سامانه

*

 اتصال سامانه پژوهشیار به سامانه‌های ثبت عملکرد مالی در شهرداری تهران موضوع دیگری است که به منظور جامعیت‌بخشی به اطلاعات منتشرشده از پژوهش‌ها روی وبسایت شفاف به آن پرداخته خواهد شد.

 در حال حاضر، سامانه پژوهشیار، سامانه فراگیر مورد استفاده در شهرداری تهران برای طی کردن گردش کار و ثبت گزارش پژوهش‌ها است و اطلاعات منتشرشده از پژوهش‌های شهرداری تهران روی وبسایت شفاف، از این سامانه فراخوانی می‌شود.

 برقراری اتصال بین سامانه پژوهشیار با سامانه‌های ثبت عملکرد مالی موجب می‌شود تا طی شدن گردش کار مالی قراردادهای پژوهش‌ها و انجام هر گونه پرداخت مالی در این رابطه، متوقف به ثبت اطلاعات پژوهش‌ها در سامانه پژوهشیار باشد و بدین ترتیب، الزامی سیستمی برای آنکه واحدهای زیرمجموعه شهرداری تهران اطلاعات پژوهش‌های خود را در سامانه پژوهشیار ثبت کنند، به وجود آید.

*

 در بخش دیگری از جلسه شنبه ۹۸/۶/۲۳، گزارش مرکز مطالعات از اقدامات انجام‌شده توسط این مرکز در خصوص برگزاری همایش «دستاوردهای مدیریت شهری در تحقق شفافیت» دریافت خواهد شد.

 برگزاری این همایش به پیشنهاد کمیته شفافیت و شهر هوشمند و با هدف معرفی بیشتر اقدامات شفافیت‌بخش دوره جدید مدیریت شهری به شهروندان و همتایان در سراسر کشور و نیز جلب توجه و مشارکت دانشگاهیان و سازمان‌های مردم‌نهاد برای ارتقای شفافیت، در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

یک پاسخ به “یکپارچگی و انسجام‌بخشی به فرایند انجام پژوهش‌ها (دستور جلسه)”

  1. خانم دکتر اروین
    سلام
    با آرزوی بهترین روزها برای شما
    از انتشار این مدارک بسیار متشکرم. درود بیکران من به شما که با کارهای خوب در مسیر ساختن این شهر هستید. از شما به خاطر خاص این مصوبه و سایر کارهاتون بسیار ممنونم. امیدوارم با قدرت به کارهاتون ادامه بدهید دست دسیسه گران را هر روز کوتاهتر کنید از اموال مردم با شفافیت. درود بر شما و عزیزانتان
    همشهری شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *