برنامه عملیاتی اجرای تبصره‌های هوشمندسازی در بودجه ۹۸ (دستور جلسه)

هفتادوششمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، شنبه ۹۸/۴/۲۲ با حضور نصرالله جهانگرد، عضو شورای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهاره آروین، ریاست کمیته شفافیت و شهر هوشمند، سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع برنامه عملیاتی و اقدامات اجرایی لازم در جهت اجرای تبصره ۳۶ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران (+) برگزار خواهد شد.

*

تبصره مذکور، موضوع تحقق تهران هوشمند را مورد توجه قرار داده است و شهرداری را موظف به انجام اقداماتی جهت تسهیل برقراری پشتیبانی از گسترش بستر کارآمد ارتباطات و مبادله دیتا در شهر، بهبود منظر شهری و رفع آلودگی محیط‌زیستی مایکروویوی و کاهش دکل‌های رادیویی و افزایش سلامت عمومی، تسهیل توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال وشرکت‌های نوآور و خلاق و بهبود عرضه خدمات شهری به صورت الکترونیکی نموده است.
باتوجه‌به اهمیت اجرای این تبصره از منظر اهداف و برنامه‌های کمیته شفافیت و شهر هوشمند در حوزه هوشمندسازی، پیگیری حسن اجرای تبصره مذکور در دستور کار کمیته شفافیت قرار گرفته است.

*

بخش دوم جلسه که به صورت درونی برگزار خواهد شد، به بررسی مکانیسم‌های شفافیت و نظارت بر بودجه و به‌طور خاص، نقشی که موسسات حسابرسی عالی، موسسات حسابرسی خارجی و شوراهای مالی می‌توانند در این زمینه ایفا کنند، اختصاص خواهد یافت و گزارش کارشناسان کمیته شفافیت در این باره دریافت خواهد شد.
این موضوع، در ادامه اقدامات صورت‌گرفته در راستای شفافیت بخشی به عملکرد مالی شهرداری تهران از جمله انتشار عمومی لایحه، سند و عملکرد بودجه شهرداری روی وبسایت شفاف و با هدف فعال کردن و ارتقای ظرفیت نظارتی‌ای که هم‌اکنون فراهم‌شده است، در دستور کار کمیته شفافیت قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *