انتشار عمومی پژوهش‌ها (دستور جلسه)

شصت‌ویکمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، سه‌شنبه ۹۷/۱۱/۳۰ به ریاست دکتر بهاره آروین و با حضور جناب آقای بصیرت، رئیس محترم مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، جناب آقای ریاضی، مدیرکل محترم دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی و سرکار خانم ذاکری، معاون محترم مطالعات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با موضوع «شفافیت و انتشار عمومی پژوهش‌های انجام شده در شهرداری و واحدهای تابعه» برگزار خواهد شد.

با فراهم کردن امکان دسترسی عموم شهروندان به نتایج پژوهش‌ها، از انجام طرح‌های پژوهشی تکراری و هدررفت بودجه جلوگیری می‌شود و طیف وسیع‌تری از متخصصان و دانشگاهیان از نتایج آن‌ها استفاده خواهند کرد.

همچنین شفافیت‌بخشی به مراحل انجام پژوهش‌ مانند اعلام فراخوان‌، پروپوزال‌های دریافتی و پروپوزال منتخب، علاوه بر ارتقای کیفیت پژوهش‌ها، از ایجاد رانت در این حوزه جلوگیری خواهد شد.

ازاین‌رو از مرکز مطالعات به‌عنوان متولی اصلی انجام پژوهش در شهرداری تهران و معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و حمل‌ونقل و ترافیک که سالانه پژوهش‌های بسیاری را به‌صورت مستقل انجام می‌دهند خواسته شده است تا در جلسه سه‌شنبه ۹۷/۱۱/۳۰ گزارشی از برنامه‌های خود جهت شفافیت‌بخشی به مراحل مختلف انجام پژوهش‌ها و انتشار عمومی نتایج آن‌ها به کمیته شفافیت ارائه دهند.

یک پاسخ به “انتشار عمومی پژوهش‌ها (دستور جلسه)”

  1. محمد مساعد:
    در لایحه #بودجه سال۹۸ #شهرداری_تهران بودجه اجرای #برنامه‌های_ارزشی ۱۰میلیارد و بودجه ترویج #فرهنگ_ایثار ۶میلیارد تومان است.

    جمع این دو رقم، ۲/۵ میلیارد تومان بیشتر از بودجه احداث #پل‌های_عابر_پیاده و ۷میلیارد بیشتر از بودجه احداث #ایستگاههای_حمل‌ونقل غیرریلی تهران در سال آتی است

    این خبر درسته؟؟ VahidOnline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *