گفت‌وگو با تسنیم درباره تهاتر بخشی از بدهی‌های دولت به شهرداری با بانک‌ها

بهاره آروین در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره مطالبات شهرداری تهران از دولت اظهار کرد: دولت به دلیل تحریم، شرایط اقتصادی کنونی و دیگر موارد در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند همه مطالبات انباشته بخش‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها را به‌صورت نقد و به طور کامل بپردازد.

وی ادامه داد: بنابراین بهتر است به سمت راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برویم که هم دولت بتواند بخشی از بدهی‌هایش به شهرداری‌ها را تسویه کند و هم مدیریت شهری بتواند در پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار پاسخگوی نیاز شهروندان باشد؛ از این رو فکر می‌کنم تهاتر روش مناسبی برای تسویه بدهی هاست که مراحل عملیاتی شدن آن آغاز شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: انباشت بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌ها در طی سالیان گذشته باعث شده این نهاد کمتر بتواند از تسهیلات بانکی در جهت تامین مالی و پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح شهر استفاده کند؛ در واقع، انباشت بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها در سالیان گذشته باعث شده شهرداری به جز بانک شهر که آن هم سقف بدهی‌های شهرداری نسبت به این بانک بسیار بالا رفته، کمتر بتواند از تسهیلات دیگر بانک‌ها استفاده کند.

وی افزود: با تهاتر بدهی شهرداری به بانک‌ها از سوی دولت، امکان استفاده از تسهیلات جدید بانکی برای مدیریت شهری فراهم می شود؛ خوشبختانه در این مدت بخشی از بدهی‌های دولت به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان تهاتر شده است.

آروین خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده با توجه به شرایط اقتصادی موجود از سرعت خوبی برخوردار است و دریافت تسهیلات بانکی برای تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل عمومی مانند مترو می‌تواند اهداف اولویت‌دار مدیریت شهری شامل کاهش آلودگی هوا و گسترش حمل و نقل عمومی را محقق کند.

 

این مصاحبه در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ توسط خبرگزاری تسنیم انتشار یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *